söndag 31 maj 2009

Idag har vi varit i Eslöv

En av Skånes absoluta metropoler. Eller inte... Eller, jo. Vi har varit i Eslöv, men det är inte en metropol. Eslöv måste vara en av Skånes absolut tråkigaste städer. Hur som helst, dagen började som vanligt på söndagarna; med en tur till stallet. Idag var det sista gången för lilla prinsessan för terminen. Och hon var totalt anti. Stackars Ludde som fick knata runt med henne på ryggen idag. Det gick bäst när jag stod i ett hörn av ridbanan och tittade och hon fick klara sig själv...
Väl hemma igen åt vi en andra frukost och duschade och placerade oss sen i bilen för att köra till Eslöv och gå på marknad. Vi åkte hem med gräddbullar, godisremmar, en t-shirt, en gummiboll och en liten prinsessa som fått åka karusell.
Hemma igen somnade jag i solen på gräsmattan... gäller att ta varje tillfälle att bättra på solbrännan (som ännu inte existerar). Men jag fattar verkligen inte; för några år sedan kunde jag ligga en hel dag och bara pressa. Nu förtiden så håller jag på att bli tokig efter bara en kort stund. Kanske därför jag inte blir brun längre...? Men men, jag minskar nog risken för hudcancer nu förtiden i alla fall.

*kramar*

1 kommentar:

EmiliaJ75 sa...

Jag kan inte heller ligga still och "steka" som jag kunde förr. Åldern? Barnen?