tisdag 26 maj 2009

Inget nytt.

Varken jobb eller bostad. Intervjun idag gick bra men ändå inte. Efter ungefär en timmes samtal så var vi rörande överens om att jag är ingen säljare och har ingen ambition att bli det heller! Så det blev inget nytt jobb där just nu. Men det blir troligtvis två vakanta tjänster på den administrativa sidan i augusti och då har jag större chans att få jobb där. Känns mycket bättre!
Och på husfronten intet nytt heller. Det lutar mot att vi kommer ta en hyresrätt och så får vi se om Huset dyker upp annars så (håll i er nu!) bygger vi kanske nytt igen! Vi får helt enkelt se vad som händer!
Sen blev jag intervjuad igen med anledning av den distansutbildning jag har sökt. Jag får besked på om jag är antagen eller har reservplats kring veckan efter midsommar. Så egentligen vet jag inte mer där heller...
För tillfället står familjen Kaos vid en enorm vägförgrening och ska, utan hjälp av karta och kompass eller gps, välja väg. Jag hoppas vi väljer rätt...

*kramar*

2 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Det är inte annat än att man blir liiiite förvånad över era kast mellan nytt hus, gammalt hus, lägenhet, nytt hus....Ha, ha...men det är ju NI som ska känna att det är rätt! Lova bara att skicka adressändring så vi vet var vi har er;-)
KRAM

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Vi har lite åt det hållet också, i augusti får vi veta om maken får behålla sitt jobb eller inte, kanske måste vi flytta till ny ort. Ska vi då sälja huset eller hyra ut det? What - what - what?