torsdag 14 maj 2009

Nu är jag trött.

Visningar på huset i lördags och söndags. Visningar på huset i går och idag. Visning på huset i morgon. Också! Visserligen andragångsvisningar, men ändå... Visst, det kan vara det som avgör vem som till sist står som köpare till huset. Och visst, det kan vara det som gör att vi har lite (mer) pengar på kontot. Men det är tröttsamt. Tröttsamt att försöka leva och bo i ett "kataloghus". Jag vill kunna ha min disktrasa på diskbänken, ett par strumpor på golvet och tvätt hängandes på tork i tvättstugan! Men, nej serni, det funkar inte så om man ska sälja sitt hus och ha massa främmande människor knatandes runt som tittar i vartenda skrymsle i huset.
Skönt att det snart är helg och då ska affären vara avklarad!
Vi har ett nytt objekt som vi ska titta på på onsdag! Det är roligare att titta på hus än att ha folk tittande på sitt eget hus :-)! Så får vi se om vi kan lägga det objektet till "fel-listan" eller om det är något som vi kan tänka oss att bo i. Behöver visserligen fräschas upp med ny färg och tapeter invändigt, lite nya golv och kanske en minirenovering i köket. Men det är ju som sagt var småpotatis för oss :-)

Nu ska jag slå ihjäl den förbaskat envisa flugan som hela tiden ska in i näsan på mig!

*kram*

1 kommentar:

EmiliaJ75 sa...

Förstår att det är tufft med alla visningarna. Håller tummarna för att allt blir klart till helgen!