söndag 31 maj 2009

Just det!

Det är ju mors dag idag! Jag är väl egentligen liiiite besviken för det är min fjärde mors dag (som mor) och min käre make har bara kommit ihåg att fira mig en gång... Ja, det är ju barnen som ska "fira" sin mamma, men när barnen är för små så hamnar det ju liksom på pappans bord. Förrförra året fick jag en jättefin berlock till mitt Thomas Sabo armband, men annars har det varit tomt. Egentligen bryr jag mig inte om presenter, men det hade kanske varit en fin gest om lilla prinsessan hade fått välja t.ex. en blomma att handla till mig i alla fall. (Bara en tanke inför nästa år Darling ;-)). Jag har inte missat att låta lilla prinsessan fira sin pappa på fars dag (även om fars dag infaller samma dag eller dagen före/efter pappamannens födelsedag).

I år handlade jag själv min present redan förra söndagen när vi på väg hem från Öland stannade på Iittalla outlet i Smauland. Det som följde med hem då (och som fick bli min mors dags present) var glas, en karaff och en skål från BodaNova´s serie Joy i lila.


Fint, men det hade varit trevligt om man inte alltid behövde skriva detaljerade önskelistor (med bilder och butiksnamn) eller handla sin egen present. Man blir ju mer överraskad om man blir överraskad! Sen bryr jag mig inteom vad det är jag får, för mig är det huvudsaken att personen jag får presenten av har tänkt till och verkligen tänkt på vad som gör mig glad och vad jag uppskattar...

Ja, jag är lite besviken. Faktiskt.

*kram* till mig själv på mors dag. Jag är ingen supermamma men jag försöker verkligen vara den bästa mamman för vår dotter. Och får jag säga det själv (för ingen annan gör ju det ;-)) så lyckas jag oftast väldigt bra!



2 kommentarer:

famgranath sa...

Du är en jättebra mamma till Y-L! Håller helt med dig om mors dag, här får man fixa ev presenter själv oxå! :-)

EmiliaJ75 sa...

Hmmm....det verkar vara ett vanligt fenomen att mammorna kan bli lite bortglömda. Behövs inget stort eller dyrt, men visst blir man glad över något! Speciellt när barnen/barnet har fått deltaga i val, eller gjort något pyssel etc.
Och det är faktiskt ok att känna sig lite besviken även om det är ett I-landsproblem. Nicke missade förra året (lägg till att jag var gravid och hormonerna bubblade i kroppen) men kom senare på dagen hem med "gravidkulan" till mig. Han vågar nog aldrig missa en mors dag igen;-)