onsdag 6 maj 2009

Slatt häuett...

eller haur do haul i pannan? (läses på extremt bred skånska, gärna Trelleborgska ;-))

Men ja, lilla prinsessan har både slagit huvudet och fått hål i pannan! Vaknade av en duns i natt när Ongen trillade ur sängen. Givetvis stod hennes lilla pall alldeles för nära sängen, så pallhörnet satt ju perfekt i hennes panna... Stackaren! Inget blod, men ett fint litet intryckt jack i pannan blev det. Sen sov hon orligt och jag var supertrött så beslutet var enkelt; idag får hon vara hemma med mig! Jag är ändå hemma"jobbande" idag.
Fast hon har inte fått några men, verkar det som. Hon säger hon har lite ont i huvudet, men det är ju kanske inte så konstigt?! Fast i och för sig så sa hon att idag ska hon lyssna på mig och inte tramsa sig... så nå´n nytta kanske fallet gjorde? Kankse de två motarbetande hjärncellerna hamnade på samma kanal? ;-) Oupps, undra hur mycket skit man får för den kommentaren nu då ;-)

*kramar*

4 kommentarer:

famgranath sa...

Stackars lilla tösen! Skönt att vara hemma med mamma då! Själv har vi skickat iväg Max på dagis och är hemma och myser lite med Leo! :-)

EmiliaJ75 sa...

Stackars lilla tjejen. Usch så många gånger de ska slå sig i livet...gör ont i mammahjärtat!

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

AJ! Det måste gjort jätteont!!!

Var inte ledsen, hon har 2 hjärnceller iaf.. jag börjar tro att mina missade kön helt när hjärnorna delades ut ;)

Linda sa...

Men Tessan! Sådär säger man väl inte om sin egen dotter! Skäms på dig! ;-)

Tack för idag!
(Förresten det där kosttillskottet jag pratade om heter MorEpa och det står på förpackningen "kosttillskott för barn och ungdom . Stödjer inlärningsförmågan (behövs inte) och temperamentet (BEHÖVS!) :-) )