torsdag 26 mars 2009

Då har det gått 48 timmar nu då

Och det är ju så länge efter sista symptom som det sägs att en magsjuka kan smitta. Så nu är lilla prinsessan smittfri nu men "karantänen" för mig och pappamannen sitter ju kvar i ytterliggare i 12-48 från nu. Ja, det borde ju bli så iaf tycker jag. Om man smittar i upp till 48 timmar efter sista symtom så kan ju vi ha blivit smittade först nu och då räknas ju vår inkubationstid från nu och 12-48 timmar framåt. Fast sen är jag ju av det lite nojjigare slaget när det gäller just magsjuka. Ingen trevlig sjuka att åka på och jag gör gärna lite mer än "alla andra" för att undvika att smitta den vidare. Så det blir till att hålla oss i från andra människor under iaf morgondagen också. Speciellt som jag fortfarande inte känner mig helt bra i min mage.
Riktigt märkligt med mig och min mage, faktiskt. Bara ett konstant illamående, bubbel i magen och absolut inte hungrig eller törstig. Men det kommer inget varken från den ena eller andra änden. På sätt och vis skönt men samtidigt skitjobbigt då det tar sån tid att bli bra igen!
Hmmm, nu funderar jag på hur jag ska få vila mig och min mage och få en chans att återhämta mig samtidigt som jag har en treåring som far runt som en skottspole... Inte lätt, men jag får väl fortsätta locka med filmer...

*kram*

2 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Usch för kräk...Håller mina tummar för att ni ska hålla er friska nu!

Anonym sa...

Är hon så pigg som en skottspole? Jag känner mej sämre idag än igår, inget illamående dock tack och lov men fasiken så trött o hängig jag är! Kanske min kropp vill ha riktig ordentlig mat idag..?