torsdag 5 mars 2009

Tack för alla tankar, ord och pepping!

Nej, jag har inte testdag förrän på måndag, så visst... än kan ett mirakel ske. Men det är föga troligt. Har haft blödningar till och från i en veckas tid nu och visst, man kan ha blödningar i tidig graviditet. Hade det (v5-8)när jag väntade lilla prinsessan. Så det behöver ju inte vara kört bara för den sakens skull. Men det känns i hela kroppen att det inte har lyckats. Kan dock berätta också att jag gjorde ett alldeles jättenegativt test i tisdags morse (13 dagar efter FET). Med lilla prinsessan testade jag starkt positivt 11 dagar efter ET.
Attraktionslag eller självuppfyllande profteia. Kalla det vad man vill men jag vill/ville inget hellre än att det skulle lyckats nu. Så på något vis har det blivit kommunikationsfel mellan mig och mitt inre jag eller mellan mig och universum. Vi talar nog inte riktigt samma språk...
Nej, jag är inte bitter, arg, ledsen, tom eller något annat. Jo, lite irriterad på att vi återigen har satsat 10 000 kr och dragit en nitlott. Visst, det kunde lika gärna blivit en dubbelvinst. Så är det ju när man deltar i lotterier; ibland vinner man, ibland inte.
Men faktiskt. Jag kan bara konstatera och gilla läget att så här ser verkligheten ut för oss. Just nu. Och faktiskt, jag vill bara lägga det här bakom mig. Inte glömma. För det här är ju faktiskt något som skapar den person jag är och kommer att vara. Nu vill jag fokusera på nuet och framtiden. Bara det kan vara väldigt spännande. Och som jag sagt så många gånger tidigare; jag är så lycklig över vår älskade lilla prinsessa. Att hon finns i mitt liv. Att hon är en del i mitt liv och jag en del i hennes.

Men, nu är det snart helg och alldeles för fort är det måndag igen och stora testdagen. Då vet jag absolut hur den närmsta framtiden ser ut!

4 kommentarer:

Tessan sa...

Största kramen till dig idag, tjejen!!
Med din attityd är du en vinnare ändå.
KRAAAAAM!

Petra sa...

*bamsekram*
Dt borde vara olagligt.. att "delta" i IVF-försök och sen skiter sig allt. Allt som man hoppats och trott på bara tar slut.. Klart att man blir lite lätt negativ på livet då. Hoppas att du känner dig Ok ändå!
Jag tänker pådig och hoppas på ett mirakel!

Anonym sa...

Du måste förvänta dej det du vill ha. Du ska inte tänka att du är lycklig även om det inte blir något, för då sänder du dubbla budskap till universum. Du ska tänka att det visst blir en bebis för att du faktiskt förväntar dej det! Det är väl klart att det kommer en bebis till om 9 månader, jag tror det!

Nettan sa...

Kram vännen och upp med hakan!