tisdag 17 mars 2009

Magsjuka

Jag känner att jag snart inte kan undvika den, för hur jag än bär mig åt så smyger den närmre och närme in på mitt territorium. Helt ofrivilligt! Och jag blir galen. Galengalengalen!!!
Den finns överallt! Och det känns som en ytterst liten tidsfråga innan den drabbar oss. Dagis är lugnt, där har de inte haft magsjuka på hela vintern! Helt otroligt. Nej, det är vuxna människor som inte kan visa hänsyn och respekt! Jag blir ännu mer galen!
I torsdags var vi ju hos läkaren med lilla prinsessan och hade (o)turen att få läkaren som precis varit ute i ambulansen hos "akutfallet" = en tant som kräktes hej vilt. Ja, vi klarade oss från att bli smittade. Min kära moder Jord var magsjuk i helgen och en av mina systerdöttrar och hennes pappa. Dem har vi visserligen inte träffat och således inte heller blivit utsatta för ev. smitta.
Men sen kommer vi till mitt jobb. Min arbetsplats!! Med vuxna människor. Där har vi en kollega som varit magsjuk men visserligen var så pass återhämtad idag att han iaf åt vanlig mat med god aptit. Sen har vi en kollega till som var sjuk igår och i natt!?!?! Som i godan ro satt och åt lite lättflytande föda och konstaterade att det var ju iegentligen inte lönt att äta när man ändå inte får behålla det :-0!?!?!
Hur tänker folk egentligen? Jag blir så vansinnigt arg på sådant här nonchalant beteende! Ingen tycker väl det är roligt att vara sjuk och allra minst magsjuk?
Tack och lov är det inte luftburen smitta, jag har inte varit på toaletten på jobb (jo, jag tvättade mina händer noganoganoga och spritade dem innan lunchen), jag har bara vistats i samma rum som de sjuka under lunchen. Ingen av dem har varit på mitt rum och kladdat med sina magsjukehänder. Så jag hoppas att jag ska ha klarat mig! Annars kommer jag kräva att det inte blir någon karensdag!!!
Checklista:
Tvättat händerna noga med flytande tvål? Check (3 ggr i typ 1 minut/gång)
Handspritat mig? Check (med hur mycket handsprit som helst)
Ätit hela vitpepparkorn? Check (svlade 15 st. hela. Spädde på med några wasabinötter också)

Ja, jag har nog gjort vad jag kan för att inte bli smittad. Nu hoppas jag bara att det räcker!

*kramar*

1 kommentar:

EmiliaJ75 sa...

Jag säger/skriver inte att vi har klarat oss för då åker vi väl snart på det;-)