lördag 21 mars 2009

Ibland är jag fruktansvärt produktiv!

I går blev jag som vanligt väckt av lilla prinsessan. Ny morgontid verkar vara kl. 06:10 ungefär *gäääsp*. Jaha, det vara ju bara till att stiga upp. Samla ihop smutstvätten, bädda rent i sängarna, göra frukost och dra i gång att städa. Så när klockan var 09:30 var hela huset dammtorkat, dammsugit, våttorkat golv, båda badrummen städade, diskmaskinen startad och två maskiner tvätt tvättade! Lilla prinsessan mös i soffan och hjälpte till ibland. Men hon delar verkligen inte mitt intresse för städning :-)
En dusch för mig och lite lunch i våra magar så tog vi sen bussen till favoritfaster M. Fikade och snackade ett par timmar innan pappamannen kom och hämtade oss. Då for vi iväg till det stora möbelvaruhuset med ursprung i Småland ;-). Äntligen fick vi handlat hem mattan och gardinerna och en ny lampskärm till lilla prinsessans nya lekrum! Vi ska bara ha ett nytt sofföverdrag till Klippansoffan i lekrummet också och kanske en ny taklampa. Men hon verkligen älskar sitt nya lekrum! Har inte alla barn ett sovrum och ett lekrum?! ;-)
Idag skulle vi städat i trädgården men vi är lite frusna av oss och har ingen lust att vara ute och fixa idag. Sån panik är det inte! Det kommer snart nya fina varma soliga vårdagar då vi kan göra det istället. Idag har vi en riktig slappedag!
I morgon ska vi egentligen åka till lilla kusin N som har 1-årskalas. Men vi hoppar nog det då N har öroninflammation och det cirkulerar lite olika magsjukor bland min mamma och mina systrar och deras familjer. Vi har ju klarat oss så himla bra hittills *peppar, peppar...* så vi åker ju garanterat på något om vi träffas i morgon...
Nu ska jag plocka fram lekleran till min goá lilla prinsessa!

*kramar*

Inga kommentarer: