lördag 7 mars 2009

Var får hon alla idéer ifrån?

Pratar naturligtvis om lilla prinsessan! För tillfället är det hemskaste vi kan säga till henne att vi blir besvikna på henne. Nämner vi det ordet så plutar genast underläppen med ett darr och tårarna börjar rinna. Men vi måste få bli besvikna på henne. Att bli arga fungerar nämligen inte, så det bästa vi kan göra när hon gjort något dumt är att förklara att vi blir besvikna på henne när hon gör så dumma saker.
I går blev jag besviken på henne på henne vid två olika tillfällen. Det första var när hon kom till mig och sa att hon gjort något hon inte får göra och att jag skulle bli besviken på henne. Mycket riktigt; jag blev besviken! Orsak; det är inte ok att använda sitt sänglakan som målarduk! Visserligen hade hon fått till klockrena A:n, men det är ändå inte ok.
Andra tillfället var när jag stängde av TV:n och såg två små rosa kletmojunker på TV-skärmen. Tittade lite närmre för att se vad det egentligen var och ser att i stort hela TV-skärmen är nerkladdad av hennes rosa, jordgubbsdoftande lypsyl. Inte ok! Även om de på TV var lite torra. Turligt nog så var det inga repor i TV:n.
Undrar vad för spännande hyss som ska utföras idag...?

*kram*

1 kommentar:

Linda sa...

Haha...ja dom är galna dom där små! Det värsta vi kan säga till Ida är att "det var väl taskigt". Då blir hon superledsen och gråter "jag är iiiiiinte taaaaaaskig"...

Kramis