torsdag 12 mars 2009

När jag blir stor

då ska jag flytta till Amsterdam och starta haschcafé! Pappamannen och jag såg en dokumentär igår (ja, jag såg bara precis början) men det handlade iaf om en brittisk mamma som ville vara "förberedd" på det som kan komma att locka ens barn att prova en dag; droger. Så hon bestämde sig för att under en månads tid röka på. Hur som helst, det är ju inte lagligt i Storbrittanien (som i många andra länder) så vart åker man då? Jo, till Amsterdam! Såklart! Och ja, det såg ganska mysigt ut på det haschcafé där hon skulle jobba i en månad. Med liksom en meny på olika joints. Man kunde köpa färdigrullade eller rulla själv. Ta en kopp kaffe medan rökte på.
Nej, absolut inte att jag propagerar för droger! Men på nå´t vis så var det lite "småmysigt", lojt, slappt och charmigt. Och ja, befinner man sig i gräsets huvudstad så varför inte dra nytta av det? Kanske inte världens sundaste affärsidé, men jag tror aldrig man behöver fundera på att gå i konkurs.
Tänk er; Tösan´s haschcafé!
Ja, det kanske kan funka!
Eller inte...

*kramar*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, woman (ska sägas med jamaikansk brytning).
Haschis n´coffee makes my day, like.
Like no other day, like. Woman.
Like yesterady, I like, you know, I like know what I did, like not!
Hey, can I like get at pot smoking coffee like, woman!
No woman no cry, man and like people get ready!
Peace woman!

Linda sa...

Jag hänger på!!!

EmiliaJ75 sa...

kan du ha några goda kakor också till oss icke-hash-användare?