söndag 29 mars 2009

Hur lång kan en navelsträng bli?

Bara på ett ungefär? Någon som vet?
Pappamannen fick gå själv på föräldramötet på dagis i torsdags och där blev då alla informerade om att torsdag v.16 (alltså om ungefär 2 veckor!) så ska alla 3-5 åringar sova över på dagis! Som övning, för sen lite längre fram i vår så ska de åka i väg på en utflykt och sova över i en scoutstuga. Men det här går liksom inte. Jag har ju inte klippt navelsträngen till lilla prinsessan än!!! Min lillalilla bebis kan ju inte sova borta en hel natt med massa andra barn och vuxna hon knappt känner! Att det sen är hennes dagisfröknar, som garanterat är lika bra på att passa och ta hand om henne nattetid som dagtid... ja, det spelar liksom ingen roll! De kan ju inte pussa henne godnatt som jag kan. Tänk om hon vaknar och blir ledsen! Shit alltså. Jag kommer inte kunna sova någonting den natten när hon ska sova borta! Jag har redan superångest!
Min lilla bebis håller på att bli stor tjej! HJÄLP!!!

*kram*

3 kommentarer:

EmiliaJ75 sa...

Hmmm...Y-L klarar säkert detta bra (till skillnad från sin mamma) men jag kan bara undra varför de väljer att göra detta med så små barn?! Det blir stora tids nog och kan då själv välja om de vill sova borta eller inte. Jag personligen hade nog inte låtit Markus sova borta i den åldern, men det är ju också för att jag har så kort navelsträng......
Det är ju skillnad att sova hos tex mormor eller mostrar etc. Följ hjärtat, Y-L lär inte lida något om hon inte "får" sova över.
KRAM

Camilla sa...

tycker oxå det där lät lite lustigt...sova över med dagis när man är 3 år? Man är faktiskt rätt mkt bebis fortfarande när man BARA är 3 år. Fattar hon liksom vad som ska ske den där kvällen, att hon inte ska bli nattad av pappamannen som hon brukar varje kväll, att hon ska sova i en heeeelt annan säng med massa andra människor (okej det är hennes dagiskamrater och fröknar, men iaf) och att hon sen ska vakna upp till en morgon hon aldrig varit med om...jag tänker bara på mej själv, jag blir 25 och jag har skitsvårt att sova någon annanstans än i mitt eget hem, i min egen säng. Jag tycker inte att hon ska sova borta med dagiset, det räcker väl med dagsutflykter...eller?

Linda sa...

Ja...jag håller nog med Emilia faktiskt...Ida har sovit hos mormor o morfar, fast det var visserligen länge sedan nu...men jag hade faktiskt inte velat att hon skulle sova på dagis, jag tror inte heller hon hade velat det själv. Varken hon eller jag har klippt navelsträngen.

När skall dom iväg till scoutstugan? Det hade jag absolut itne gått med på, jag vet, jag är skitfånig men inte än på några år.

Men känn efter, hur ni känner och utgå ifrån det.