måndag 23 mars 2009

kiss, kiss

Ibland är man inte riktigt säker på att det man ser faktiskt är det man ser! Det hände mig idag. Jag stod i en fyrvägskorsningen (i Landskrona, såklart) och väntade på min tur att få köra rakt fram. Då stannar min blick på en äldre man, lite skabbigt klädd, som står på trottoaren vid en stor betongkruka på andra sidan korsningen. Jag hann bara fundera en liten stund på varför han stod där (kollade om han gick mot övergångsstället så jag skulle behöva vänta på honom också) så såg jag hur han liksom hällde ut något över blommorna i krukan. DÅ ser jag att han inte alls häller ut något. Eller... jo, det gör han ju på sätt och vis. Han har snoppen hängandes utanför byxorna och kissar i blomkrukan!!!! Full i skratt och något äcklad glömmer jag helt bort att det är min tur att köra. Jag blir helt förstummad och förstelnad men asgarvar för mig själv i min bil! Han liksom bara står där med snoppen hängandes utanför kissar. Pillar lite på sin jacka med ena handen och den andra håller krampaktigt i en lila systempåse. Ja, allt har ju sin förklaring och i det här fallet var det systempåsen som gav den bästa förklaringen :-)
Dagens syn: kissande lodis!

*kramar*

1 kommentar:

EmiliaJ75 sa...

Ska ju vara en karl till det...hur hade det sett ut om det varit en kvinna!?!