måndag 9 mars 2009

Dagen D

Ja, så var den då kommen. Den stora testdagen! Och eftersom jag redan visste vad resultatet skulle visa så var det inte med någon större förväntning som jag kissade på stickan i morse. Ett fett jävla minus. Ja, så var det med det. Ännu en nitlott och ytterligare 10 000 kronor bortspelade. Men, vi kunde ju också dragit en jackpott! Så är det när man deltar i livets lotteri. Nu är det tomt i frysen. Men mitt hjärta är fullt. Fullt av värme, glädje, kärlek och lycka för vår finaste lilla nobelprinsessa! Syskon eller inte, jag är oerhört glad och tacksam för att vi har lyckats få henne! Framtida syskonförsök? Ja, kanske... kanske inte. Vi har enats om att ska vi göra ett nytt försök så blir det i så fall det enda färskförsöket. Sen vill jag inte mer. För oavsett hur jag vrider och vänder på det så hamnar lilla prinsessan i kläm under våra försök att få ett syskon till henne. Planering, scheman, hormoner, medicinering, äggplock, ruvning, väntan... Ja, det tar på krafterna. Både fysiskt och psykiskt. Jag vill inte gå så upp i det här med att skaffa syskon att hon hamnar i kläm. Som jag sagt innan; jag vill jättegärna ha ett syskon till lilla prinsessan, men inte till vilket pris som helst!

Nu är det middagsdags hos oss! Sen ska jag njuta och mysa ihop med min lilla familj!

*kramar*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Faaan!!!
Vi som önskade och hoppades så med er!

Många kramar från oss!!!

Tessan sa...

Kram, kram, kram!!

EmiliaJ75 sa...

Trist med minus, svär lite extra innan du läggar dig i kväll så får du ut det ur systemet!
Jag tänkte PRECIS som du gör ang syskonförsök. Ville inte att Markus skulle komma i kläm alls. Men det gick ju hur bra som helst och jag är innerligt glad att jag "orkade" ge mig på IVF för att han skulle få syskon.
KRAM

Anonym sa...

Åh du, jag vet inte vad jag ska skriva riktigt, jag hade ju förstås hoppats på ett helt annat inlägg. Eller nej, inte ett HELT annat förstås, för du skrev mycket positivt och insiktsfullt om lyckan över er lilla prinsessa - och det gjorde mig glad och varm - men jag hade förstås hoppats på att få läsa om ett helt annat tecken på stickan...

Stor, varm kram till dig och din fina lilla familj!